Lovro Gruden je poslovni svetovalec, direktor Indigo Consulting, finančnik, ki je po naključju pristal tudi v marketingu, danes pa ga razume kot zelo pomembno funkcijo v podjetju, ki bi ji moralo vsako vodstvo priznati pomembno vlogo pri soustvarjanju dobička in sprejemanju odločitev.
Ko govori o geostrateških premikih, ima v mislih predvsem razvoj Kitajske in odmik Rusije od nekaterih skupnih vrednot in interesov. »Če se morda zgodi, da Kitajska napade Tajvan, si ne znam predstavljati, kako močne implikacije bo to imelo na razvoj tehnologije in posledično tudi poslovne modele, za katere pričakujemo, da se bodo razvijali,« pojasnjuje.
Pričakuje, da se bo na globalni ravni zgodila nekakšna rekalibracija interesov, ti interesi pa bodo vsaj za podjetja, ki delujejo globalno, prinesla potrebo po prilagoditvah. Težje in dražje bo po njegovih besedah v določenih primerih priti do surovin, izginejo lahko trgi, v razvoj katerih so podjetja dolgo vlagala. Kitajsko smo izkoristili, je poudaril, in tja preselili umazano industrijo, po drugi pa je Kitajska to s pridom izkoristila in se učila, na podlagi pridobljenega znanja pa tudi hitro razvila, kar pomeni, da je in bo vse večja konkurenca. »V Evropi smo kar zaspali oziroma smo si življenje po nepotrebnem zakomplicirali. In to nas bo prej razdruževalo kot združevalo.«
Kljub hitremu razvoju umetne inteligence (UI), ki smo mu priča v zadnjem letu in pol, Lovro Gruden meni, da svet ne gre tako hitro naprej, kot si morda predstavljamo. »V naslednjih 10 do 20 letih bo naša naloga predvsem najti način, kako poenostaviti implementiranje dobrih idej, da se lahko investicije, ki so nam vsem v interesu, lažje postavijo naprej.«
Veščine, ki jih bomo potrebovali v prihodnosti, so: kritično razmišljanje, strukturirano komuniciranje, da znamo povedati, kaj mislimo in kaj želimo od UI. Zato je potrebno tudi analitično znanje in sposobnost prioriteziranja.« Lovro Gruden
Od umetne inteligence pričakuje, da bo odstranila »balast ponavljajočih se aktivnosti,« v določenih poklicih pa bo razbremenila ljudi, posledično 40-urna delovna aktivnost po njegovem mnenju ne bo več potrebna. »Bo pa treba biti zato bolj intenzivno angažiran in poznati veščine, ki bodo krajši delovnik omogočile.«
»V Sloveniji imamo odličen kader, imamo odlične pogoje za življenje, naša lokacija je skorajda najboljša na svetu, si pa znamo brutalno zakomplicirati življenje in biti prehitro pametni,« je opozoril Lovro Gruden. Nimamo pa po njegovih besedah ekosistema, ki bi spodbujal investicije, kot to lahko vidimo v državah okoli nas. Da ideje pridejo do pravih ljudi, ki bi lahko odločali o investiranju, v Sloveniji traja petkrat dlje kot ponekod drugod, kjer dobro idejo takoj prepoznajo in poskrbijo za investiranje. »V Sloveniji nikoli nismo vzpostavili okolja za učinkovito pospeševanje investicij,« je strnil Lovro Gruden, ob tem pa nismo razvili niti profesionalnega upravljanja investicij, kar po njegovem mnenju na veliko škodo vseh duši hitrost razvoja.
Kar enostavno morate vedeti. Pridružite se največji marketinški skupnosti v Sloveniji.
Celoten pogovor si lahko ogledate v DMS Labu, kjer boste izvedeli tudi: