Članica upravnega odbora DMS Maruša Grah v aktualni situaciji razmišlja o spremembah v načinu življenja v času dela od doma. Skozi svoje razmišljanje ponuja tudi odgovore na to, kako se bodo spremenili uporabniki in kakšna je vloga marketinga, ki lahko v tem času izkoristi tudi nekatere priložnosti.

Ob spopadanju z izbruhom koronavirusa je ameriška univerza Yale brezplačno ponudila enega svojih najbolj priljubljenih seminarjev vseh časov. Znanost dobrega počutja (The Science of Well-Being) je predmet, ki združuje spoznanja pozitivne psihologije z vedenjsko znanostjo. Študente uči, kako pravilno pristopati h konceptu sreče in razvijati bolj produktivne osebnostne navade. Priča smo ponovnemu iskanju vrednot in iskanju načinov shajanja s porajajočimi se spremembami.

Epidemija je sprožila hipne premike v paradigmah dela in vrednot. Kot družba kažemo izjemno stopnjo prilagodljivosti v načinih, kako organiziramo delo in medsebojno pomoč, ter se hkrati borimo z zanikanjem, neupoštevanjem pravil in otopelostjo, torej tipičnimi človeškimi odzivi na stresne situacije. Starši tarnamo, kako združevati delo na daljavo s poštevanko, v trgovini razkužujejo nakupovalne vozičke, nakupovalci pa si vseeno dihajo za ovratnik in gnetejo pri policah s sadjem in zelenjavo. A ko pomislim na zaposlene v zdravstvu, vsakič znova ugotovim, da mi za prenosnikom v domači pisarni oziroma učilnici zares nič ne manjka. Ker dnevno prihranim vsaj toliko časa, kot sem ga prej potrošila za oblačenje, ličenje in pot na delo, lahko sedaj posvečam pozornost tudi spletnim tečajem univerze Yale.

Kot družba kažemo izjemno stopnjo prilagodljivosti v načinih, kako organiziramo delo in medsebojno pomoč, ter se hkrati borimo z zanikanjem, neupoštevanjem pravil in otopelostjo, torej tipičnimi človeškimi odzivi na stresne situacije. - Maruša Grah

Če opazujem sebe, se moram vprašati, kako se bodo kolektivno spremenile potrošniške navade. V času, ko zopet tehtamo, kaj nam je v življenju zares pomembno, hkrati pa potrebujemo ventile za sprostitev, raste vrednost delnic podjetjem, kot sta Netflix in Zoom. Konzumacija spletnih vsebin, streaming, raba platform za komunikacijo na daljavo ter e-učenje so v porastu. Spletno nakupovanje je dobilo veter v jadra, družbena omrežja pa poskok v frekvenci obiska. Zato zdaj ni čas za ukinjanje investicij v digitalne kanale. PPC in lokalna SEO optimizacija sta na mestu (še posebej, ker je SEO dolgoročna strategija, ki se vam bo obrestovala tudi v času normalizacije razmer). Vaša spletna prisotnost naj bo na vrhu prve strani Googlovih zadetkov, razmislite o cenovnih prijemih (brezplačne dostave, združevanje izdelkov v svežnje). Spletna analitika naj vam pove, od kod prihajajo vaši obiskovalci in kateri kanali vam ponujajo najboljše konverzije po lijaku navzdol.

 "Spletno nakupovanje je dobilo veter v jadra, družbena omrežja pa poskok v frekvenci obiska," na morebitne priložnosti opozarja Maruša Grah.

Ne gre zgolj za spletne storitve, temveč za to, da se splet še bolj kot prej uresničuje kot nujna sestavina nakupnega procesa. Pred dnevi sem ugotovila, da za ureditev domače pisarne potrebujem večjo pisalno mizo. Na spletnih straneh trgovcev s pohištvom sem prebrala, da so kljub zaprtju trgovin spletna naročila mogoča. Izbrala sem tistega, ki je poleg vseh izdelkov v spletni trgovini objavil povezavo do zapisa, kako v času epidemije skrbijo za brezstično dostavo ter za varnost in zdravje zaposlenih, ki bodo moje naročilo obdelali. Verjetno podobno počno vsi trgovci, ki so se znašli v naboru, izbrani pa svojo prakso zgolj najbolje komunicira kupcem.

Največja prednost, ki je skupna strokovnjakom s področja marketinga, je naše razumevanje komunikacijskega procesa. Ne le zgolj mehanike kodiranja ter dekodiranja, temveč predvsem v identifikaciji vsebin, vrednih sporočanja. Smo namreč ustvarjalci in facilitatorji komunikacije in kot taki imamo edinstveno odgovornost, da se zavedamo konotacij sporočil, ki jih pršimo po svojih kanalih. V rokah imamo škarje in platno, saj vzniklo kognitivno disonanco lahko raztapljamo na različnih delih moralno-etičnega spektra. Kako bomo ravnali, pa je stvar kulture in vrednot. Moja osebna "futnota" za vse tiste, ki se krčevito trudijo izkoristiti korono z golim marketinškim namenom, je na tej povezavi.

Če kdaj, moramo zdaj ozavestiti vse naše javnosti. Naši kupci iščejo oporo v okoliščinah, ko je marsikateri družbeni mehanizem pavziran. Naši poslovni partnerji ažurnost in prilagodljivost, saj se dobavne verige iz dneva v dan spreminjajo. Vodje potrebujejo sogovornike in pomoč, kako odločitve nedvoumno, a empatično sporočati ostalim. Posedujemo set veščin, ki katalizirajo procese določanja, sporočanja in eksekucije. Uporabimo jih.

 Če kdaj, moramo zdaj ozavestiti vse naše javnosti. - Maruša Grah

Sistemi produkcije blaga in vrednosti se bodo vzporedno s preobražanjem družbenih vrednot pregnetli koreniteje, kot smo pričakovali. Lahko smo protagonisti in soodločevalci v vseh procesih znotraj naših organizacij, saj je taktika opazovanja brez udeležbe že v nekriznih časih škodila emancipaciji marketinške funkcije. Razvijte nove produktivne navade na osebni kot tudi na organizacijski ravni in se vprašajte, kako pristopiti k odnosu do kupca, ki bo na obeh straneh vzbujal dobro počutje. Zato ostanite doma, a ostanite zraven.

"Ostanite doma, a ostanite zraven," svetuje Maruša Grah.

VČLANI SE

Foto: Nejc Lasič

Povezane teme

Drugi zapisi na temo

O NAS

Več kot

600

članov
Več kot

400

STROKOVNIH zapisov
Več kot

50

dogodkov letno
Društvo za marketing Slovenije skrbi za umeščanje in razvoj marketinga kot stroke in znanosti v slovenskem ter širšem družbenem in gospodarskem prostoru v Sloveniji.
pridružite se nam