Marketing presega meje oglaševanja. In nagrada marketinška odličnost nagrajuje presežke. “Marketing pokriva vse 4P-je in je orkestrator, povezovalec vseh funkcij v podjetju. Marketing je v prvi vrsti kultura - grajenje interne kulture, na podlagi katere podjetje gradi svoje vrednote,” razmišlja Aleksandra Kregar Brus, direktorica korporativne strategije v podjetju Atlantic Grupa / Droga Kolinska, podjetju, ki je v lanskem letu prejelo nagrado marketinška odličnost leta.
Predavateljica poudarja, da je za izkazovanje marketinške odličnosti potrebno temeljito pregledati in celostno pretresti vse segmente marketinga. “Razmisliti moramo o potrošniku, zakaj želi ravno naše produkte in kje smo boljši od konkurence. Pomemben del je tudi organizacija - kakšna je funkcija in odgovornost marketinga v podjetju, kje je v odnosu s prodajo, kdo definira cenovno politiko? Sodeluje marketing pri strategiji podjetja - pri ključnih odločitvah, vstopih v nove kategorije, trge, odločitvah o blagovni znamki? Vprašati se moramo tudi, ali marketing vodi strategijo, odloča, kje bo podjetje čez pet let? Je marketing zares povezovalec, dirigent med posameznimi funkcijami? Je odgovoren za implementacijo na trgu? Odgovori na vsa ta vprašanja sestavljajo sliko marketinške odličnosti,” svoje izkušnje predstavi Aleksandra Kregar Brus.
Vprašati se moramo, ali marketing vodi strategijo, odloča, kje bo podjetje čez pet let? - Aleksandra Kregar Brus (Atlantic Grupa / Droga Kolinska)
Pri prijavi na nagrado marketinška odličnost je pomembno, da prijavitelji dobro opišejo svoje podjetje, kar članom komisije pomaga pri razumevanju konteksta, izzivov in trgov, na katerih podjetje deluje. Pri prijavi je potrebno izkazati tudi analitičnost in pokazati, kaj marketing pomeni v številkah. “Bodite natančni, poimenujte posamezne oddelke, prikažite strukturo, odgovornosti posameznih oddelkov. Ocenite tudi strategijo, učinke upravljanja blagovne znamke na trgu, tržni delež, lojalnost strank - opredelite, kaj je za vas merilo. Ključno je, da pokažete, da je marketing vključen v odločitve in da razume poslovni kontekst.”
Atlantic Grupa / Droga Kolinska je hiša blagovnih znamk, nad katerimi bdi korporativna znamka. “Podjetje je sestavljeno iz različnih stebrov, ki jih povezuje marketing. Marketing gradi kulturo in deluje kot povezovalec velikega internacionalnega podjetja. Naše podjetje je na potovanju sprememb in zato je povezovalna vloga marketinga še toliko bolj pomembna. V podjetju je natančno definirano, kaj je za nas pomembno in katere so kompetence in znanja v marketingu. Nobeno delovno mesto ne potrebuje vseh kompetenc na najvišjem nivoju. Ravno zato imamo različna delovna mesta. Izmerili smo kompetence vseh ljudi v marketingu in šli še dlje, izmerili smo tudi kompetence prodajnikov, razvojnikov, raziskovalcev, kadrovnikov … Smo pa jasno komunicirali, da to ocenjevanje ne vpliva na njihov trenutni položaj, temveč da je to razvojno orodje,” razkriva predavateljica in dodaja, da se danes marketinške kompetence in poklic spreminjajo, čemur sledijo tudi v podjetju: “Potrebna je nenehna komunikacija, izvajamo številne delavnice - vse v želji, da vsi razumemo vlogo v organizaciji.”
Eden izmed prevladujočih dejavnikov zaradi katerega je podjetje dobilo nagrado marketinška odličnost, je k strankam usmerjena kultura podjetja. “Marketing je glavni ambasador kulture, ki v središče delovanja podjetja postavlja kupca. Marketing je tudi vodja novih projektov transformacije. Intranet je zelo pomemben kanal, skozi katerega ustvarjamo bazo ambasadorjev v podjetju. Hkrati je intranet orodje za debato o tem, kaj razmišlja potrošnik. Marketing pripravlja tudi programe za zadovoljstvo zaposlenih in intenzivno sodeluje s kadrovsko službo.”
Podjetje Atlantic Grupa se zelo dobro zaveda, da “živi” od blagovnih znamk. “Sledimo trendom, potrošnikom, razumemo konkurenco in spremljamo, kaj se dogaja v okolju. Ena osrednjih nalog marketinga je zmanjševanje tveganja vpliva okolja na potrošnika. Marketing je kot dirigent v orkestru - prvi reagira, ko se zgodi neka sprememba, hkrati pa je povezovalec med različnimi funkcijami v podjetju.”
Foto: Nejc Lasič