Kot je dejala predsednica strokovne komisije nagrade Marketinška odličnost Petra Čadež, to pomeni tudi, da »pri Društvu za marketing nekaj delamo dobro in porivamo marketing naprej. Marketing tako prihaja na raven, za katero se vsi, tudi člani strokovne komisije, trudimo.«
Poleg Petre Čadež je v pogovoru sodeloval še član strokovne komisije, Janez Rakušček, s čimer smo zaokrožili serijo Jutranjih vpogledov v odličnost, ki so bili namenjeni predstavitvi zmagovalcev Marketinške odličnosti 2024 in se nekoliko ozrli tudi v prihodnost nagrade.
Petra Čadež je izpostavila, da je bila letos konkurenca zares močna, skozi prijave podjetij, ki so že večkrat sodelovala, pa je bilo moč spremljati napredek marketinga. Navdušilo jo je, kako so v zelo kompleksnih sistemih podjetij, ki so na trgu že dolgo in je spremembe zelo težko uveljaviti, uspeli premakniti marketinško funkcijo iz podporne in bolj komunikacijsko usmerjene, v nekaj, kar postaja gonilo delovanja podjetja. Kot predsednica strokovne komisije Marketinške odličnosti na prijavljene marketinške projekte gleda predvsem skozi funkcijo marketinga v podjetju, kakšno moč in odgovornost ima.
Janeza Rakuščka najprej zanima izziv, saj so položaji, v katerih se znajdejo podjetja, lahko izjemno zahtevni. Izziv mora biti realno postavljen, jasno mora biti, kako so se lotili njegovega reševanja, da so delali načrtno in sistematično, ter da je bil cilj, ki so si ga v podjetju zastavili, res dosežen.
Sam hitro prepozna, če so zadeve umetno ustvarjene, izzivi pa opredeljeni pretirano. Poleg tega mora biti prijava po njegovih besedah marketinško in ne zgolj komunikacijsko naravnana. Marketing je namreč en korak globlje v funkcijah podjetja. »Sam sem bil tako presenečen kot impresioniran, kako so podjetja razumela, kako pomemben je marketing in so načrtno krepila to funkcijo znotraj podjetja.«
Ni muhe enodnevnice, nagrado dobi dolgoročno marketinško delovanje.« Petra Čadež
V marketingu je ves čas treba hoditi naprej, to pomeni deliti dobre prakse, se izobraževati, biti pogumen. Bolj oprijemljiva marketinška miselnost skozi korporativne kulture, česar sicer ni lahko doseči, je bila vidna tudi skozi letošnje prijave za nagrado Marketinška odličnost, podobno pa Petra Čadež pričakuje tudi v prihodnje.
Janez Rakušček je k prijavi pozval še več podjetij, velikost in proračun marketinga nista pomembna. Ob tem je dejal, da je prijava na Marketinško odličnost ena od aktivnosti, kjer je proces morda bolj pomemben kot cilj. Že od pisanja prijave se podjetje namreč lahko veliko nauči, je zelo dragocen proces introspekcije, saj ti pogoje postavi nekdo, ki o marketingu zelo veliko ve.
Oba sogovornika sta zelo konkretno izpostavila, kakšno marketinško delovanje in kakšne projekte nagrajuje strokovna komisija. »Tudi, če ne želite tekmovati in zmagati, se pridite nekaj naučit, bodimo aktivni del marketinške skupnosti,« je izpostavila Petra Čadež. V prihodnjem letu tako pričakuje več poguma marketingašev in še več dobrih prijav.
Del uspešnega marketinškega nastopa je zagotovo tudi trajnostno delovanje podjetja. Petra Čadež je ob tem izpostavila, da je trajnost postala »buzz word«, ne pa miselnost podjetja, kar jo je pogosto motilo. V Atlantic Grupi o trajnosti niso začeli razmišljati, ko so se začele uvajati zakonske uredbe, pač pa je bila trajnost že od začetka del DNK-ja blagovne znamke in celo izdelka. Oblikovano imajo zelo jasno strategijo trajnosti v vseh možnih procesih in je zanje nekaj povsem normalnega, vsakdanjega. Ob tem je Petra Čadež dodala, da je trajnostno delovanje plod dolgoletnega razmisleka in nekaj, o čemer še vedno nenehno razmišljajo, saj »domača naloga še ni opravljena«, a so postavljeni temelji, da je trajnostno delovanje prešlo v proces in je del vsakdanjega življenja.
Trajnost za Janeza Rakuščka pomeni odgovornost do sebe, do drugih, do okolja, na nek način dostojnost v življenju. Izpostavil je enega svojih najljubših filozofov, Marka Avrelija, ki govori, da je treba živeti dostojno. »To pomeni, da ne postavljaš sebe na prvo mesto, nisi egoist, da ne meriš vsega po sebi, ampak upoštevaš tudi druge ljudi in okolje.«
»Če to prevedem v moderen koncept trajnosti, jo razumem kot odgovornost, kot dostojnost, kot dostojno življenje, kot življenje, ki se zaveda, da ne živi izolirano, ampak povezano z vsemi ostalimi življenji in bitji, ki so okoli nas. Trajnosti ne razumem kot zastavo, slogan, nekaj s čimer paradiramo, kot parolo, ampak kot način izražanja odgovornosti do samega sebe, drugih in okolja. In to se da živeti vsak dan, vsak trenutek, ne samo z občasno akcijo. Pri tem nimam v mislih zgolj marketinga, ampak bolj splošna življenjska načela,« je zaključil Janez Rakušček.
Pridružite se nam na izobraževanjih do konca leta.
Celoten pogovor si lahko ogledate v DMS Labu, kjer boste izvedeli tudi: