»Če pripraviš idejo, načrt in si potem odgovoren za njeno realizacijo, je logično, da si tudi gonilna sila. Si tisti, ki mu je najbolj v interesu implementacija načrta, ki si si ga zastavil za uresničitev poslovnih ciljev,« je Klavdija Vidic odgovorila na vprašanje, kako poskrbijo, da je marketing gonilna sila razvoja.
Marketing pri tem ne deluje sam, pri procesu sodelujejo tudi druge službe, prodaja, proizvodnja pa tudi sodelavci iz korporativnih služb, ki pomagajo do konca realizirati strategijo. »Marketing tako deluje kot neke vrste vodja projektov.«
Jutranji vpogledi v odličnost so priložnost za globlji vpogled v delovanje marketinga v podjetjih, prejemnikih nagrade Marketinška odličnost. Prva gostja je bila Klavdija Vidic, direktorica marketinga in razvoja v Atlantic Grupi za poslovno področje Donat. Nagrado v kategoriji Odličnost trajnostnega delovanja in družbena odgovornost so prejeli za marketinški projekt Poskrbite za svojo prebavo. Poskrbite zase. Kako blagovna znamka Donat trajnost vključuje v celostno poslovanje.
Donat se je kot samostojna poslovna enota oblikoval leta 2020, takrat je že potekal Donatov brezplačni program, načrt zdravega načina življenja. Ob repozicioniranju in pripravi nove marketinške strategije je na mizo kmalu prišla tudi trajnost. Po eni strani so v ekipi ugotovili, da z ozaveščanjem in s ponujanjem brezplačnih programov zdravega načina življenja, ki jih je zdaj že pet, že delujejo trajnostno, po drugi strani pa so se soočali z razlikami, ki jih imajo posamezniki pri razumevanju trajnosti. Tako so morali najprej ugotoviti, kaj je za njih bistvo trajnosti, nato pa vse trajnostne elemente, ki so že obstajali, postaviti na svoje mesto. Trajnost je tako postala del rednih aktivnosti.
A niso samo uporabniki tisti, ki jih dosežejo trajnostni napori, prizadevajo si tudi za širše ozaveščanje ljudi preko sodelovanja z mediji in gastroentološkimi društvi, ob tem pa vključujejo tudi zaposlene v Atlantic Grupi, ki so jim namenjene posebne vsebine na intranetu.
Na okoljskem področju zelo veliko pozornosti namenjajo embalaži in uporabi energentov, vode pri proizvodnji. Ob repozicioniranju je tako Donat dobil tudi novo embalažo, 100-odstotno reciklirano plastenko, saj je LCA analiza ogljičnega odtisa pakirnega sistema pokazala, da je za Donat najbolj primerna reciklirana plastenka. A javnost ni bila navdušena, kot bi morda pričakovali. Povprečni uporabniki na področju trajnosti namreč niso dovolj izobraženi in znamka lahko naredi vse potrebne raziskave, uvede okolju najbolj prijazno embalažo, uporabniki pa tega še vedno ne sprejmejo z zadovoljstvom.
Trajnost je stvar, ki mora biti vsakodnevno v tvojih malih možganih. Pri vsaki odločitvi razmišljaš, kako bo to dolgoročno vplivalo ne samo na nas, ampak tudi na okolje, družbo ... Tako imaš trajnost vgrajeno v DNK." Klavdija Vidic
Ob tem so raziskave pokazale tudi, da uporabniki sicer trdijo, da je trajnost zanje ključnega pomena, v realnosti pa je pogosto ne zaznajo kot dodano vrednost in za izdelek niso pripravljeni plačati več. Trajnost je pomembna šele, ko ima uporabnik na voljo trajnostni in netrajnostni izdelek po isti ceni, kjer se bo odločil za prvega, pri čemer ne sme biti kompromitiran t.i. convenience (enostavnost pri uporabi izdelka, teža izdelka, ect). Tudi zato je pomembno dolgoročno trajnostno delovanje, je še dejala Klavdija Vidic.
Celoten pogovor si lahko ogledate v DMS Lab-u, kjer boste izvedeli še: