Marketing ustvarja marketinško strategijo, ki udejanja poslovne cilje. Ni dovolj, da zgolj ustvarimo strategijo, strategija potrebuje nekoga, ki jo popelje do konca, do implementacije.

»Če pripraviš idejo, načrt in si potem odgovoren za njeno realizacijo, je logično, da si tudi gonilna sila. Si tisti, ki mu je najbolj v interesu implementacija načrta, ki si si ga zastavil za uresničitev poslovnih ciljev,« je Klavdija Vidic odgovorila na vprašanje, kako poskrbijo, da je marketing gonilna sila razvoja.

Marketing pri tem ne deluje sam, pri procesu sodelujejo tudi druge službe, prodaja, proizvodnja pa tudi sodelavci iz korporativnih služb, ki pomagajo do konca realizirati strategijo. »Marketing tako deluje kot neke vrste vodja projektov.«

Jutranji vpogledi v odličnost so priložnost za globlji vpogled v delovanje marketinga v podjetjih, prejemnikih nagrade Marketinška odličnost. Prva gostja je bila Klavdija Vidic, direktorica marketinga in razvoja v Atlantic Grupi za poslovno področje Donat. Nagrado v kategoriji Odličnost trajnostnega delovanja in družbena odgovornost so prejeli za marketinški projekt Poskrbite za svojo prebavo. Poskrbite zase. Kako blagovna znamka Donat trajnost vključuje v celostno poslovanje.

»Marketing tako deluje kot neke vrste vodja projektov,« je v pogovoru izpostavila Klavdija Vidic.
Trajnost je vgrajena v DNK Donata

Donat se je kot samostojna poslovna enota oblikoval leta 2020, takrat je že potekal Donatov brezplačni program, načrt zdravega načina življenja. Ob repozicioniranju in pripravi nove marketinške strategije je na mizo kmalu prišla tudi trajnost. Po eni strani so v ekipi ugotovili, da z ozaveščanjem in s ponujanjem brezplačnih programov zdravega načina življenja, ki jih je zdaj že pet, že delujejo trajnostno, po drugi strani pa so se soočali z razlikami, ki jih imajo posamezniki pri razumevanju trajnosti. Tako so morali najprej ugotoviti, kaj je za njih bistvo trajnosti, nato pa vse trajnostne elemente, ki so že obstajali, postaviti na svoje mesto. Trajnost je tako postala del rednih aktivnosti.  

A niso samo uporabniki tisti, ki jih dosežejo trajnostni napori, prizadevajo si tudi za širše ozaveščanje ljudi preko sodelovanja z mediji in gastroentološkimi društvi, ob tem pa vključujejo tudi zaposlene v Atlantic Grupi, ki so jim namenjene posebne vsebine na intranetu.

Na okoljskem področju zelo veliko pozornosti namenjajo embalaži in uporabi energentov, vode pri proizvodnji. Ob repozicioniranju je tako Donat dobil tudi novo embalažo, 100-odstotno reciklirano plastenko, saj je LCA analiza ogljičnega odtisa pakirnega sistema pokazala, da je za Donat najbolj primerna reciklirana plastenka. A javnost ni bila navdušena, kot bi morda pričakovali. Povprečni uporabniki na področju trajnosti namreč niso dovolj izobraženi in znamka lahko naredi vse potrebne raziskave, uvede okolju najbolj prijazno embalažo, uporabniki pa tega še vedno ne sprejmejo z zadovoljstvom.  

Trajnost je stvar, ki mora biti vsakodnevno v tvojih malih možganih. Pri vsaki odločitvi razmišljaš, kako bo to dolgoročno vplivalo ne samo na nas, ampak tudi na okolje, družbo ... Tako imaš trajnost vgrajeno v DNK." Klavdija Vidic

Ob tem so raziskave pokazale tudi, da uporabniki sicer trdijo, da je trajnost zanje ključnega pomena, v realnosti pa je pogosto ne zaznajo kot dodano vrednost in za izdelek niso pripravljeni plačati več. Trajnost je pomembna šele, ko ima uporabnik na voljo trajnostni in netrajnostni izdelek po isti ceni, kjer se bo odločil za prvega, pri čemer ne sme biti kompromitiran t.i. convenience (enostavnost pri uporabi izdelka, teža izdelka, ect). Tudi zato je pomembno dolgoročno trajnostno delovanje, je še dejala Klavdija Vidic.

Ob repozicioniranju je Donat dobil tudi novo embalažo, 100-odstotno reciklirano plastenko.

VČLANI SE

Celoten pogovor si lahko ogledate v DMS Lab-u, kjer boste izvedeli še:

  • Zakaj Donat ni naravna mineralna voda in kakšne pozitivne učinke ima?
  • Zakaj Donat nikoli ni vključen v prodajne akcije (popuste)?
  • Zakaj je Donat strokovnjak za zdravo prebavo?
  • Kdo so brand builderji in kakšne so njihove naloge?
  • Na katerih trgih je prisoten Donat in kako se razlikujeta slovenski in hrvaški trg?
  • Na kakšne načine se Donat osredotoča na uporabnika?
  • Kaj pokaže raziskava percepcije vrednosti in kako se spreminjajo atributi?
  • S čim so po mnenju Klavdije Vidic prepričali strokovno komisijo Marketinške odličnosti?
Jutranji vpogled je za člane DMS na voljo v digitalni knjižnici DMS Lab (klik na fotografijo vas vodi tja).

Povezane teme

No items found.

Drugi zapisi na temo

O NAS

Več kot

600

članov
Več kot

400

STROKOVNIH zapisov
Več kot

50

dogodkov letno
Društvo za marketing Slovenije skrbi za umeščanje in razvoj marketinga kot stroke in znanosti v slovenskem ter širšem družbenem in gospodarskem prostoru v Sloveniji.
pridružite se nam