Principi delovanja marketinga so v svojem bistvu enaki, ne glede na to, v kateri branži delaš. To pomeni, da je v središču stranka, uporabnik, da se vse začne pri njem, njegovih potrebah.

Tako je svoje gostovanje v Jutranjih vpogledih v odličnost začela Mojca Avšič, direktorica marketinga in digitalne prodaje v Petrolu. Petrol je prejemnik letošnje velike nagrade Marketinška odličnost, bil pa je tudi zmagovalec v kategoriji Odličen korak pred drugimi za projekt Prenovljena marketinška in komunikacijska strategija nove aplikacije Petrol GO ter finalist v vseh drugih kategorijah.  

V marketingu se učimo ves čas, znanje je treba nagrajevati, tudi v smislu, kako se spreminja svet, je ob tem opozorila Mojca Avšič. Na primer, skozi čas se je spreminjal pomen digitalizacije, ki je nekdaj pomenila zgolj to, da ima podjetje spletno stran. Tudi personalizacija je danes popolnoma nekaj drugega, kot je bila, čisto drugače osebno dostopamo do posameznika.

V marketingu se učimo ves čas, znanje je treba nagrajevati, tudi v smislu, kako se spreminja svet, je izpostavila Mojca Avšič.

Petrol niso zgolj bencinski servisi, ampak delujejo znotraj celotne energetske branže. Pri tem pomembno vlogo igra regulacija države, ki omejuje cene energentov (električna energija, zemeljski plin), goriva in vse to je potrebno vgraditi v delovanje podjetja in marketinga.

Regulacija cen energentov v zadnjih letih je pomenila tudi prilagoditve v marketingu. Mojca Avšič je ob tem priznala, da so določene budgete ob tem tudi izgubili, a so to videli kot priložnost, da pokažejo, kaj znajo. Opredelili so aktivnosti, ki so še vedno potrebne ter vanje prepričali tudi kolege. »Za nas dejstvo, da nimamo budgeta ne pomeni konca, ni miselnosti 'ne da se'. Treba je poslušati drugo stran, kaj potrebujejo, predlagati rešitve in budget se bo v tem primeru našel oz. se prioretizaciji prerazporedil od drugje,« je dejala.

Najprej moraš pokazati, kaj je tvoja dodana vrednost

Skozi čas se tako v podjetju spreminja pogled na marketing. S tem ko so pokazali razumevanje za celoten poslovni proces, ko so se vključili že na začetku, ko so prinesli dodano vrednost. »Ko znamo svoje ideje, projekte, predloge argumentirati in ovrednotiti, kaj bodo ti na koncu prinesli, dobivamo interno priznanje in spoštovanje ter potrditev in podporo s strani vodstva.«

Svojo vlogo v podjetju si je marketing pridobil z delom, z načinom razumevanja, z dodano vrednostjo, ki jo je prinašal v celoten proces. To je bilo delo celotne ekipe.« Mojca Avšič

»Mi smo povezovalci, ne živimo v silosu, pogosto smo tudi iniciatorji zgodb, ki se zgodijo. Smo stičišče vsega, v središče postavljamo stranko in za svoje delo sprejemamo odgovornost,« je Mojca Avšič odgovorila na vprašanje, kakšno dodano vrednost v Petrolu prinaša marketing.

»Mi smo povezovalci, ne živimo v silosu, pogosto smo tudi iniciatorji zgodb, ki se zgodijo," je o marketingu oddelku povedala Mojca Avšič.
Uporabnika so zares postavili v središče

Da je uporabnik v središču, ni zapisano le na papirju, ampak je tudi del poslovne strategije Petrola. To je po besedah Mojce Avšič treba živeti. V marketingu so odgovorni, da to živijo, a vsega ne morejo doseči sami, posebej je izpostavila zaposlene na prodajnih mestih.

V podjetju sta zaposleni dve strokovnjakinji na področju uporabniške izkušnje in v rokah držita celoten pogled na vse stične točke, ki se zgodijo. Na vseh stičnih točkah tako spremljajo bolečine strank in ko se znižuje npr. NPS (ki ga poleg drugih metrik spremljajo mesečno), jih zanima vzrok. Raziščejo, nato pa se lotijo aktivnosti, ki skušajo to popraviti. »Z majhnimi koraki se povsod daleč pride, ni nujno, da gre vedno za dolgoročnejše rešitve,« je ob tem še opozorila Mojca Avšič.

»Z majhnimi koraki se povsod daleč pride, ni nujno, da gre vedno za dolgoročnejše rešitve,« je opozorila Mojca Avšič.

Znani so prvi govorci B2B konference, ki bo potekala 9. oktobra v Ljubljani.

VČLANI SE

Celoten pogovor si lahko člani ogledate v DMS Labu, nečlani pa na povezavi, kjer boste izvedeli še:

  • Ali v Petrolu uporabljajo umetno inteligenco?
  • Kako različni so produktni portfelji?
  • Za kateri prodajni kanal so povsem odgovorni v marketingu?
  • Kateri so ključni segmenti in kako jih naslavljajo?
  • Kako je sestavljena marketinška ekipa v Petrolu?
  • Kaj za Petrol pomeni trajnost?
  • Kaj je bilo skupno vsem Petrolovim prijavam za nagrado Marketinška odličnost?
  • Kako je potekala prenova aplikacije Petrol GO?
  • Kako so se ob pomanjkanju kadrov v Petrolu lotili privabljanja zaposlenih na prodajnih mestih?
  • Zakaj se Petrol loteva športnih sponzorstev?
Posnetek pogovora si lahko ogledate v DMS Labu ali na povezavi.

Povezane teme

No items found.

Drugi zapisi na temo

O NAS

Več kot

600

članov
Več kot

400

STROKOVNIH zapisov
Več kot

50

dogodkov letno
Društvo za marketing Slovenije skrbi za umeščanje in razvoj marketinga kot stroke in znanosti v slovenskem ter širšem družbenem in gospodarskem prostoru v Sloveniji.
pridružite se nam