Tako je svoje gostovanje v Jutranjih vpogledih v odličnost začela Mojca Avšič, direktorica marketinga in digitalne prodaje v Petrolu. Petrol je prejemnik letošnje velike nagrade Marketinška odličnost, bil pa je tudi zmagovalec v kategoriji Odličen korak pred drugimi za projekt Prenovljena marketinška in komunikacijska strategija nove aplikacije Petrol GO ter finalist v vseh drugih kategorijah.
V marketingu se učimo ves čas, znanje je treba nagrajevati, tudi v smislu, kako se spreminja svet, je ob tem opozorila Mojca Avšič. Na primer, skozi čas se je spreminjal pomen digitalizacije, ki je nekdaj pomenila zgolj to, da ima podjetje spletno stran. Tudi personalizacija je danes popolnoma nekaj drugega, kot je bila, čisto drugače osebno dostopamo do posameznika.
Petrol niso zgolj bencinski servisi, ampak delujejo znotraj celotne energetske branže. Pri tem pomembno vlogo igra regulacija države, ki omejuje cene energentov (električna energija, zemeljski plin), goriva in vse to je potrebno vgraditi v delovanje podjetja in marketinga.
Regulacija cen energentov v zadnjih letih je pomenila tudi prilagoditve v marketingu. Mojca Avšič je ob tem priznala, da so določene budgete ob tem tudi izgubili, a so to videli kot priložnost, da pokažejo, kaj znajo. Opredelili so aktivnosti, ki so še vedno potrebne ter vanje prepričali tudi kolege. »Za nas dejstvo, da nimamo budgeta ne pomeni konca, ni miselnosti 'ne da se'. Treba je poslušati drugo stran, kaj potrebujejo, predlagati rešitve in budget se bo v tem primeru našel oz. se prioretizaciji prerazporedil od drugje,« je dejala.
Skozi čas se tako v podjetju spreminja pogled na marketing. S tem ko so pokazali razumevanje za celoten poslovni proces, ko so se vključili že na začetku, ko so prinesli dodano vrednost. »Ko znamo svoje ideje, projekte, predloge argumentirati in ovrednotiti, kaj bodo ti na koncu prinesli, dobivamo interno priznanje in spoštovanje ter potrditev in podporo s strani vodstva.«
Svojo vlogo v podjetju si je marketing pridobil z delom, z načinom razumevanja, z dodano vrednostjo, ki jo je prinašal v celoten proces. To je bilo delo celotne ekipe.« Mojca Avšič
»Mi smo povezovalci, ne živimo v silosu, pogosto smo tudi iniciatorji zgodb, ki se zgodijo. Smo stičišče vsega, v središče postavljamo stranko in za svoje delo sprejemamo odgovornost,« je Mojca Avšič odgovorila na vprašanje, kakšno dodano vrednost v Petrolu prinaša marketing.
Da je uporabnik v središču, ni zapisano le na papirju, ampak je tudi del poslovne strategije Petrola. To je po besedah Mojce Avšič treba živeti. V marketingu so odgovorni, da to živijo, a vsega ne morejo doseči sami, posebej je izpostavila zaposlene na prodajnih mestih.
V podjetju sta zaposleni dve strokovnjakinji na področju uporabniške izkušnje in v rokah držita celoten pogled na vse stične točke, ki se zgodijo. Na vseh stičnih točkah tako spremljajo bolečine strank in ko se znižuje npr. NPS (ki ga poleg drugih metrik spremljajo mesečno), jih zanima vzrok. Raziščejo, nato pa se lotijo aktivnosti, ki skušajo to popraviti. »Z majhnimi koraki se povsod daleč pride, ni nujno, da gre vedno za dolgoročnejše rešitve,« je ob tem še opozorila Mojca Avšič.
Znani so prvi govorci B2B konference, ki bo potekala 9. oktobra v Ljubljani.
Celoten pogovor si lahko člani ogledate v DMS Labu, nečlani pa na povezavi, kjer boste izvedeli še: