Zagotovite si vstopnico za šesto B2B konferenco, ki bo 12. oktobra 2023 v Ljubljani.
Raziskovalci na LinkedInu so pregledali številne profile B2B podjetij po svetu in ugotavljali, katere veščine najpogosteje med svojimi znanji navedejo B2B marketingaši ter ugotovitve objavili v poročilu The B2B marketing benchmark. Prvim petim sledijo marketing družbenih omrežij, marketing na splošno, podatkovna analitika in optimizacija spletnih strani (SEO).
Hkrati so ugotavljali tudi, katere so veščine, katerih navedbe v profilih najhitreje rastejo. To so:
Sledijo še upravljanje s proračunom, priprava digitalne strategije in strategija prihoda na trg. Seveda se najpogosteje naveden veščine razlikujejo po državah, v ZDA so to aktivacije, v Franciji upravljanje odnosov z dobavitelji, v Nemčiji pa KPI-ji.
Posebej so raziskovalci pregledali še profile marketinških direktorjev. Prvih pet najpogosteje navedenih veščin je:
Med najhitreje rastočimi navedbami pa so pridobivanje strank, priprava digitalne strategije, B2B, prodaja in upravljanje sprememb.
Vloga marketinga v podjetjih se je v zadnjih letih okrepila
Ključne ugotovitve poročila so sicer, da so vodilni marketingaši v B2B podjetjih precej optimistični glede prihodnosti. Pričakujejo, da bodo v prihodnjem letu (tudi zaradi višjih marketinških budgetov) lahko povečali prihodke podjetja. V zadnjih letih je marketing znotraj B2B pridobil veljavo, tudi to je eden od razlogov, da so marketinški budgeti višji. Marketinški direktorji kot razloge za svoj uspeh navajajo uporabo kreativnih veščin in sposobnost hitrega reševanja težav. Ob tem pričakujejo, da bodo tovrstna znanja potrebovali tudi v prihodnje.
V zadnjih dveh letih se je v B2B podjetjih vloga marketinškega direktorja povečala in postala pomembnejša, še ugotavlja poročilo. Približno polovica vprašanih pa je dejala, da se je njihova vloga pri doseganju dobrih poslovnih rezultatov okrepila, ob čemer je okrepilo tudi sodelovanje z drugimi vodilnimi v podjetju. V B2B podjetjih je mogoče zaznati večje zavedanje o pomenu znamke, hkrati pa so se povečali tudi budgetu za krepitev zavedanja o znamki.
Na področju nagovarjanja uporabnikov so v B2B podjetjih osredotočeni na celoten prodajni lijak, za stik s potencialnimi strankami pa se nameravajo poslužiti dogodkov v živo, za katere pravijo, da so najbolj učinkoviti v B2B marketingu.
Čeprav umetne inteligence ne poznajo dobro, kar trije od štirih marketinških vodij napoveduje, da jo bodo uporabili pri svojem delu ali pa jo celo že uporabljajo. Raznolikost, enakopravnost in vključenost se večini marketinških direktorjev zdi pomembna, priznavajo pa, da v nekaterih primerih podjetja tega ne naslavljajo tako aktivno kot bi bilo morda potrebno.