Na koncu smo vsi odvisni od naših kupcev. Zato tolikšna potreba po usmerjenosti celotne organizacije v kupce. Kako to doseči navzven in kako znotraj organizacije? Na B2B konferenci bo Barbara Hafner, direktorica marketinga in odnosov z javnostmi, Knauf Insulation, predavala o povezanosti prvega in drugega ter o nekaj praktičnih aktivnosti, ki so jih v podjetju izvedli, da bi dosegli eksterno in interno usmerjenost v kupce.
"Naše ciljne skupine prikazujejo potovanje produkta oziroma rešitve od začetne faze načrtovanja do prodaje oziroma vgradnje. Sodelovanje in komuniciranje z vsako od njih zahteva prilagojen pristop, saj se ti deležniki med seboj zelo razlikujejo, imajo različne motive in preference ter iščejo različne dodane vrednosti. Razlikujejo pa se ne le v smislu vsebin, ampak tudi v pričakovanem načinu komunikacije ter stopnji digitalizacije. Našo komunikacijo zato prilagajamo, pri čemer se naslanjamo na rezultate anket, individualnih komunikacij ter drugih raziskav, pomagamo pa si tudi z neuromarketinškimi pristopi."
"Strateško partnerstvo je v naši branži vsekakor eden pomembnejših tržnih pristopov in naše podjetje je s to preobrazbo začelo že pred leti. Lahko rečem, da je danes 80% naših partnerjev strateških – kar pomeni, da niso le naši kupci, ampak imamo z njimi vzpostavljene tudi številne druge predprodajne, prodajne in poprodajne aktivnosti. To nam zagotavlja bolj prilagojeno ponudbo proizvodov in storitev ter nenehno optimizacijo naših pristopov. Cilj je dolgoročno partnerstvo in obojestransko zadovoljstvo."
"Menim, da je nivo partnerstev v praksi zelo različen, delno tudi vezan na vsebino panoge. Zagotovo obstajajo področja, kjer strateška partnerstva niso takega pomena, na drugi strani pa tudi branže, ki temeljijo na tem. V splošnem trend sicer kaže, da so strateška partnerstva v porastu, saj obenem partnerskim podjetjem na obeh straneh dajejo neko stabilnost in kontinuiteto. Hkrati pa je potrebno poskrbeti za uravnoteženost in razpršenost teh partnerstev, na ta način se izognemo morebitni odvisnosti ali premoči na drugi strani."
Podjetje Boxmark se v zadnjih letih širi v nove panoge. Tradicionalno zavezani proizvodnji usnjenih prevlek za avtomobilsko industrijo so se s pravo mero entuziazma in veliko mero vere, da nove poslovne ideje uresničijo v praksi, na lokaciji v Sloveniji odločili za vstop v dve povsem različni panogi – letalsko industrijo in industrijo luksuznega outdoor pohištva. Prehod v nove panoge bo na B2B konferenci predstavila Lijana Kocbek, vodjaprodaje in trženja luksuzne blagovne znamke Xtreme Collection.
"Vse se začne s prepričanjem. Prepričanje uokvirja perspektivo in daje inspiracijo. Drznost v načinu razmišljanja, trdo delo in vztrajnost pa so kvalitete, na katerih se gradi oprijemljiva realnost."
"V vsem. Če smo do sedaj proizvajali polproizvode za široko potrošnjo, smo z lansiranjem linije luksuznega pohištva vstopili v svet končnih produktov, detajlov in individualizacije, kjer se mešanica tradicije in inovacije prepleta z rahločutno eleganco. Spremeniti smo morali način tržne komunikacije, najprej pa razumeti, da kupcem ni mar za naše podjetje. Njim je mar za njih same. V naše razmišljanje smo morali vpeljati »more YOU, less WE«. Naučiti smo se morali, da v svetu luksuza šteje tisto, česar nekdo drug nima. Da je to prav naš produkt smo kupcem morali pokazati, jih prepričati z vsem, kar smo počeli. Najpomembnejše spoznanje? Najprej zaupanje (prijateljstvo), šele nato posel. V zaprti družbi »znancev«, kjer vsak pozna vsakogar, je oseben stik, spoštovanje običajev in različnih kultur ter integriteta prodajalca pred produktom. Super atraktivno, a ne nujno verodostojno oglaševanje pa hitro dobi oznako »cheap« in škoduje ugledu podjetja."
"Zgodba se začne z dobitno kombinacija tradicije in inovacije v usnju, nagrajenim dizajnom za končni produkt ter vizijo, da bomo drugačni od uveljavljenih tekmecev v za nas novi industriji. K sodelovanju smo povabili specialista ortopeda in oblikovali unikatno pohištvo, z najboljšim razmerjem med formo in funkcionalnostjo. Sledila je promocija in vzpostavljanje kontaktnih baz na tradicionalen način. Ekskluziven produkt smo promovirali na obstoječih sejmih in ga zaupali prodajalcem, ki v portfeliju niso imeli kupcev luksuza. Napaka, povezana z nerazvitimi kompetencami, nas je stala dragocenega časa in na preizkušnjo postavila tudi zaupanje kapitala. Potrebno je bilo začeti znova, s korenitimi spremembami v marketingu. Začeli smo s promocijo na speciliziranih sejmih (Pariz, Dubai, Miami) in nadgradili marketinška orodja, resnično preobrazbo pa je prineslo spoznanje o poslovnih priložnostih, ki jih prinaša digitalni marketing. TM in one-to-many komunikacijo smo zamenjali z online targetiranjem ciljne publike. Z vsebinskim marketingom ter PPC kampanjami učinkovito povečujemo prepoznavnost blagovne znamke, ustvarjamo nove in negujemo aktualne kontakte, pripravljamo pa tudi sklop aktivnosti za zagotavljanje boljše UX. Poleg »svetega grala« - razvrstitve na prvo mesto v Google iskanju, so vpeljane spremembe znatno povečale obisk na spletni strani, število kvalificiranih marketinških kontaktov se je podvojilo, s poslovnimi priložnostmi, ki so postali kupci in so avtoriteta na svojem področju, pa so podpisane poslovne pogodbe za prodajo v ZDA, Združene arabske emirate, Katar, Veliko Britanijo ..."
Če so v preteklosti ideje rasle zgolj na idejah inženirjev, je v podjetju Danfoss Trata sedaj vključenost strank v procese ustvarjanja in deljenja idej veliko večja. Če je podjetje nekoč s stranko komuniciralo povsem nepovezano preko različnih kanalov, je sedaj komunikacije veliko bolj koordinirana. Vse to je možno ob boljšem upravljanju podatkov. Kako poteka tak proces postavljanja drugačnega upravljanja podatkov v praksi, bo na B2B konferenci prikazala Neža Illovar, menedžerka digitalnih platform v podjetju Danfoss Trata.
"Primerjava o ozaveščenosti B2B podjetjih v primerjavi z B2C podjetji o pomenu digitalnih kanalov je skorajda neprimerljiva. Delo v B2C podjetju sem začela pred petimi leti in vsekakor bi, ne glede na časovno razliko, lahko razmere primerjala z današnjimi v B2B podjetju. Mislim da bo potrebno še ogromno dela, da bo ob lansiranju novega produkta zadosten del proračuna rezerviran tudi za digitalno oglaševanje."
"Zdi se mi, da se prevečkrat omejujemo in sami sebe prepričujemo, da digitalno okolje za B2B ni tako pomembno kot za B2C, saj je ciljne skupine nekoliko težje targetirati. Obenem pa se mi zdi da je povečevaje zavedanja o blagovni znamki tukaj ključno, saj s tem pomagamo tudi ostalim partnerjem, ki naše izdelke prodajajo. Ker je ROI težje meriti in ni vidnih rezultatov, se seveda manjša količina proračuna rezervira za ta del. So pa določena podjetja, ki so že začela čudovito izkoriščati digitalno okolje za prepoznavnost njihove znamke. Moje mnenje je, da je YouTube eden izmed najboljših kanalov, na žalost pa je priprava vsebin tam dolgotrajna, dober končni izdelek pa je izredno težko pripraviti."
"Mislim, da je interna komunikacija najpomembnejši začetek. Če so vsi zaposleni na istem čolnu je spremembe in rast mnogo lažje doseči. Potrebno je “izobraziti” ljudi v podjetju in jim pokazati, kakšen potencial se v digitalu sploh skriva. Potrebno je ogromno časa, da spremenimo to miselnost, ključna je vztrajnost. Pri nas bi izpostavila dva dejavnika: dialog in transparentnost. Ko ljudem to nameniš, se stvari počasi začnejo premikati."
Kako doseči, da vsi deli podjetja, od marketinga do prodajalcev in inženirjev, razumejo svojo vlogo v odnosu do stranke in vsi predstavljajo podjetje v enotni želeni podobi ter prispevajo k dolgoročnemu zadovoljstvu strank? Odgovore bo na B2B konferenci ponudil ustanovitelj in direktor podjetja Cosylab dr. Mark Pleško.
"Če bo podjetje delalo tako, da vsakemu kupcu ponudi točno to, kar potrebuje, potem bo imelo vedno posel. To pa lahko ponudi le, če razume kupca bolje kot on sam sebe."
"Marketing pri nas se ne ukvarja z razvojem produktov iz zgodovinskih razlogov, ker smo tako izbrali in določili kompetence sodelavcev. Največ se marketing ukvarja s tem, da standardizira tisto, kar delajo oziroma potrebujejo najboljši prodajalci, zato da lahko tudi manj izkušeni prodajalci uporabljajo najboljše prakse."
"Vsaka država oziroma celo vsak tržni segment ima svojo kulturo. To je treba znati upoštevati. Zavedati se moramo, da so med azijskimi državami izjemno velike razlike v kulturi, tako družbeni kot poslovni. Ena stvar pa velja povsod, ugotoviti moraš, kateri ljudje so po naravi pošteni in kateri ljudi so "na isti valovni dolžini". In samo s temi je treba delati. Z vsemi pač ne moreš."
"Ves čas ponavljam rek: za uspeh podjetja moramo enakovredno obvladati tako tehnologije kot tudi medčloveške odnose. Koliko se to sodelavcev prime, je pa seveda druga zgodba."
Mikro+Polo je osnovno ponudbo dopolnilo z opremljanjem laboratorijev s pohištveno opremo. Takšna razširitev prodajnega portfelja prinese spremembe v sogovornikih (čeprav je lahko isti kupec), sprememba segmenta oziroma skoraj panoge zahteva upoštevanje njihove specifičnosti. O teh izkušnjah, kaj pomeni razširiti produktni portfelj, bo na B2B konferenci govoril Jure Mlakar, vodja programa Lab Interior, Mikro+Polo.
"V bistvu smo se z laboratorijskim pohištvom ukvarjali že od leta 1994, vendar v minimalnem obsegu, predvsem kot dopolnitveni / podporni portfolio ostalemu prodajnemu programu. Bili smo organizirani v smislu inženiringa (brez lastne proizvodnje, vsi produkti so bili ustvarjeni s strani zunanjih partnerjev). Prav tako je bil oddelek zelo majhen, 4 do 5 ljudi. Temu primerne so bile tudi velikosti projektov. Na začetku smo bili srečni, če smo dobili projekt v višini okrog 10.000 €. Čez leta se je veselje pojavilo ob pridobljenem projektu velikosti 50.000 €. Prelomnica se je zgodila leta 2012, ko smo dobili projekt Medicinske fakultete v Mariboru. Z opremo in laboratorijskim pohištvom je bil celoten projekt vreden 1,8 milijona €, od tega je bilo samo laboratorijskega pohištva 1,2 milijona. V letu 2013 smo projekt uspešno dokončali in to je dalo direktorju in solastniku misliti, da smo verjetno zmožni z laboratorijskim pohištvom narediti nekaj več, tudi v tujini. Ideja mu ni dala miru, zato jo je začel razvijati. Rezultat tega je, da sem se jaz in še nekaj drugih kolegov leta 2014 pridružili ekipi ter ustvarili in začeli graditi blagovno znamko Lab Interior. V oddelku Lab Interior danes zaposlujemo več kot 20 ljudi in več kot 75% prihodkov je ustvarjenih v tujini. In to je šele začetek zgodbe ..."
"Na to vprašanje je težko odgovoriti, kajti kot rečeno so v Sloveniji kupci že bili navajeni, da imamo kot dopolnilno ponudbo tudi laboratorijsko pohištvo, zatorej zanje to ni bilo nekaj novega, nenavadnega. Morda je bolj nenavadno, da smo se odločili za uvedbo nove blagovne znamke (Lab Interior) s svojo spletno stranjo ter spletnimi družbenimi omrežji. Še bolj je morda nenavadno to, da smo podjetje ustanovili tudi v Nemčiji in se deklariramo kot nemško podjetje. Zato se velikokrat zgodi, da slovenski kupci pišejo povpraševanja v angleškem jeziku, ker ne vedo, da je to isto podjetje. Ko jim povedo, se začudijo… Kar se pa tujih trgov tiče, smo leta 2014 tako rekoč začeli iz ničle."
"Marketing ima v našem podjetju ima pomembno vlogo tako za zunanje kupce kot za interno javnost. Prepričan sem, da naloge marketinga izvršujemo zelo dobro in smo precej inovativni. Prav tako pri nas zelo dobro funkcionira vez med prodajo in marketingom, ter obratno. Marketing skrbi za Mikro+Polo market, najboljšo spletno trgovino v branži, prav tako imamo najobsežnejši katalog na trgu, opremljen z QR kodami. Zelo dobro smo pozicionirani na spletnih družbenih omrežjih (Facebook in Twiter), na Twiterju zasedamo 5. mestu med podjetji v Sloveniji z največ sledilci, posneli smo svoj korporativni film s Tadejem Tošem (priporočam ogled), skrbimo za kupce z zanimivimi akcijami in elektronskimi sporočili, skrbimo za družbeno odgovornost. Za interno javnost izdajamo interni časopis Mikrofon ... Marketinško smo zares zelo aktivni."
Jure Jezeršek bo na B2B konferenci razkril, kako je družinsko podjetje Jezeršek gostinstvo uspelo s svojim drugačnim konceptom cateringa osvojiti mednarodne kupce v panogi, ki že dolgo obstaja. Kako torej v B2B okolju prodreti med uveljavljene igralce? Ker gre za storitveno dejavnost, bomo slišali tudi nekaj nasvetov, kako zagotavljati vrhunsko kakovost storitve na različnih trgih.
"Rast in razvoj sta seveda pomembna za vsako podjetje, drugače nazaduje. V zadnjih letih pa se poslovanje zelo hitro spreminja. Ob zadnji krizi smo ugotovili, da ni dobro, če si odvisen samo od enega trga, zato se usmerjamo predvsem v mednarodno poslovanje. Pri Jezeršek gostinstvu se internacionalizacije lotevamo različno, saj je vsak trg nekoliko specifičen in na njem veljajo drugačne prakse in pravila. V Italiji imamo tako denimo svojega predstavnika, ki nam odpira vrata, od tam naprej pa je vse odvisno od nas – da se dobro predstavimo in začnemo uspešno sodelovati. Ključnega pomena je, da ohranjamo vrhunsko kakovost in vzpostavimo zaupanja vreden partnerski odnos. Kakovost in odnos sta namreč pogoj za dolgoročno sodelovanje."
"O svojih storitvah razmišljamo drugače. Res je, da smo ponudnik gostinskih storitev oziroma ponudnik, hrane in pijače, vendar je pri tem najpomembnejše, da ponujamo kreativno kulinarično doživetje pomeri naročnika. To pomeni, da na svoj posel gledamo širše. Kajti mi smo uspešni šele, ko je uspešen dogodek, ko so zadovoljni gostje in naši naročniki. Naša glavna prednost je v tem, da naročniku, ko se z nami dogovori za sodelovanje, o tem segmentu ni več treba razmišljati. To je naša naloga. Njegova naloga je, da se posveti gostom, se prepusti izbranim okusom in uživa v dogodku."
"Dejavnost sicer res obstaja že dlje časa, vendar lahko rečemo, da smo catering, kot ga poznam odanes, v Sloveniji razvili prav mi in da na tem področju ustvarjamo smernice. Na trgu smo že 37 let in ves ta čas smo vsa sredstva vlagali v razvoj, znanje sodelavcev, opremo, v zadnjih letih pa veliko tudi v nove trge. Lahko rečem, da nas zagotovo ni strah sprememb in izzivov, ki so pred nami."
Vse o B2B konferenci najdete TUKAJ.