Dobili smo zmagovalce štirih različnih kategorij, ki so s svojimi marketinškimi pristopi in s prepletanjem različnih funkcij znotraj podjetja udejanjili marketinško miselnost v svoje vsakodnevno poslovanje in celostno strategijo podjetja. Celtra, Postojnska jama, Krka in Adriatic Slovenica so tista podjetja, ki so prepričala žirijo in o svojem uspešnem marketinškem delovanju spregovorila tudi na junijskem mesečnem srečanju Društva za marketing Slovenije (DMS).
»Nismo imeli marketinškega cilja, ampak cilj kulture obnašanja, ki smo jo najlaže implementirali skozi marketing,« je po pozdravnem nagovoru predsednika DMS Darka Dujiča in voditeljice pogovora Špele Žorž (UO DMS, Grey), dejal predsednik upravnega odbora v Postojnski Jami d.d., Marjan Batagelj. Poudaril je, da je bilo spreminjanje kulture njihova najtežja naloga. Vabilo k prijavi prvostopenjske komisije so razumeli kot spodbudo, da njihove aktivnosti vendarle niso neopažene, ampak tvorijo neko večjo celoto.
S prijavo za nagrado marketinška odličnost, ki je zahtevala izpolnjevanje strukturiranega vprašalnika, v podjetju Krka d.d., tovarni zdravil Novo mesto niso imeli nikakršnih težav, saj so zapisali le to, kar vsakodnevno počnejo. Po besedah direktorice področja Marketing, mag. Elizabete Suhadolc, marketing predstavlja eno izmed 3 ključnih področij. »Pri nas je vloga marketinga izjemno pomembna za končni poslovni rezultat podjetja. Marketinške aktivnosti pomagajo pri tem, da iztržimo in prodamo izdelek na področju, ki je izjemno omejeno z zakonskimi regulativami.«
Pri nas vsi v podjetju gledamo na marketing kot na eno treh ključnih področij. Dokler se izdelek razvija, je proizveden in ga imamo v skladišču, do takrat še ni dovolj narejeno. Izdelek je treba iztržiti, prodati in kot pravi naš direktor zaslužiti. Svojo vlogo čutimo kot izjemno pomembno za končni poslovni rezultat podjetja, vse zaposlene, širšo javnost in okolico, v kateri živimo. (mag. Elizabeta Suhadolc, Krka)
V veliko pomoč pri izvajanju marketinških aktivnosti na 11 različnih trgih so tudi izjemno dobri tržni podatki, zaradi katerih točno vedo, kje se nahajajo. »Ni ga izdelka, ki bi se na trgu prodajal sam od sebe. Glede na to, da imamo več kot 90 % prodaje izdelkov na recept, se vsi zavedajo, da brez marketinga in osebnega pristopa do vsakega predpisovalca ne bi veliko prodali,« je razložila sogovornica. V Krki, kjer je v centralnem marketingu zaposlenih 180 ljudi, zelo veliko delajo na vsakodnevnih izboljšavah in novih pristopih. Seveda se nove ideje ne bi mogle zaživeti brez inovacij, ki ustvarjajo tržno prednost pred konkurenco in vplivajo na delovanje marketingašev.
Zmagovalci kategorije velika B2C, ekipa podjetja Adriatic Slovenica d.d. ve, da v ekipi drug brez drugega ne morejo in je bila osvojena nagrada plod skupnega dela. Izvršna direktorica Karmen Škoda Piško se zaveda, da brez rezultatov priljubljenost zelo hitro mine. Pri njihovi revitalizaciji podjetja so zgradili nove temelje, še vedno ponotranjajo nove vrednote in gradijo partnerski odnos. »Ustvariti moraš vzdušje spoštovanja, zaupanja, predstaviti cilje, kam želiš iti in šele takrat, ko jih vsi razumejo, ponotranjijo in razumejo, lahko vsem pokažeš pravo pot.«
Tako so postali tudi prva zavarovalnica v Sloveniji, katere ključno vrednoto predstavlja strast. Ne le strast kot trenutno navdušenje in veselje, temveč so poseben način strasti zaposlenim pokazali s primeri odnosov do dela, ki jih imajo delavci v podjetju. »Vsaka stranka je pomembna. Ko začneš razumevati fokus podjetja, veš, da je naš center stranka. Naše vrednote vpeljujemo še danes, saj želimo, da zaživijo v nas in v delu do naših strank,« je poudarila Karmen Škoda Piško in dodala, da je to proces, ki se nikoli ne konča. Ključna je zadovoljna stranka in v podjetju Adriatic Slovenica so z dvigom zadovoljstva svojih strank prejeli največje priznanje za svoje delo. Tako kot v Krki se tudi pri njih vsak dan spomnijo nekaj novega, da so boljši kot včeraj, in pri vsaki zadevi razmišljajo drugače, da navdušijo vsaj kakšen segment svojih strank.
»Če imaš marketing rad, z njim delaš in živiš. Marketing te pomladi, saj nikoli ni dokončen. Vedno se nekaj spreminja, bodisi posameznikove izkušnje bodisi svet,« je izpostavil Marjan Batagelj. Pri njih so se morali poistovetiti s produktom, da so ljudje sprejeli gosta in jamo. Gostje so tudi edini »sodniki« njihovega dela. »Čisto vsi berejo TripAdvisor in Booking.com, kjer gostje zapisujejo svoje vtise o Postojnski Jami. Vemo, da smo obraz slovenskega turizma in da ljudi ne smemo razočarati. To je tudi razlog, da najprej razmišljamo, kaj bi naredili vsi, nato pa se začne inovativnost, ko ugotavljamo, kako bi mi naredili drugače,« je še dodal.
Marketing razumem kot kulturo obnašanja vseh. 25 let sem v podjetniških vodah, vedno sem se poistovetil s produktom, skušal sem ga v najboljši luči prikazat tistim, ki jim je namenjen. Pri Postojnski Jami govorimo o gostu in o jami. Šele po tem, ko so ljudje sprejeli gosta in jamo, so začeli razumeti, kaj počnemo vsak dan. Marketing je najprej ljubezen. Če ga imaš rad, potem ga boš delal, z njim živel, je neizčrpen vir kreativnosti in pravzaprav nič dokončnega, saj se spreminja zaradi izkušenj in sveta. (Marjan Batagelj, Postojnska Jama)
Pravih receptov za uspeh ni, so si bili enotni vsi trije sogovorniki. Zelo je pomembna uigranost celotne ekipe, ki mora delati s srcem, vsak posameznik pa se ob tem zavedati, kaj je njegova funkcija. Inovacije, eksperimenti in testiranja definitivno vplivajo na izboljšanje idej. Posamezno podjetje tako tudi dosega dobre rezultate in se po svojih načinih ločuje od konkurence, ki te lahko kmalu prične posnemati. »Če ne delate dobro že zdaj, je prepozno za osvojitev nagrade marketinška odličnost prihodnje leto,« je ob koncu mesečnega srečanja DMS dejala mag. Elizabeta Suhadolc.
Fotografije: Nejc Lasič