Prepričani smo, da boste v prijavah našli dobre prakse in ideje, ki jih lahko aplicirate tudi v svoje marketinške načrte. Vprašalniki za prijavo so izjemno temeljiti in služijo tudi kot celostna samoocena in refleksija dela marketinške ekipe, saj prijavitelja vodijo vse od opisovanja zasnove strategije do njene implementacije po posameznih aktivnostih in analiziranja položaja marketinga v podjetju ter v odnosu do ostalih členov podjetja.
Za nagrado marketinška odličnost 2016 se je v drugem krogu z izpolnjenimi prijavami potegovalo 23 izmed povabljenih 117 podjetij. Izbrani so bili trije zmagovalci: veliki zmagovalec ADRIA MOBIL (tudi zmagovalec kategorije velika B2B in B2B2C podjetja), MEDEX d.o.o. (mala in srednja B2B in B2C podjetja) in LIDL Slovenija (velika B2C podjetja). Spodaj objavljamo njihove prijave.
Dejavnost podjetja Medex je sprva temeljila na proizvodnji in trženju izdelkov na osnovi čebeljih pridelkov, a podjetje nenehno širi ponudbo in tako ponuja tudi izdelke z drugimi naravnimi pridelki, kot so zelišča, rastlinski izvlečki, kolagen, funkcionalna in super živila ter naravno kozmetiko. Pri tem je vloga marketinga bistvena tako pri razvoju izdelkov in upravljanju s produktnih portfeljem kot pri določanju cen, skrbi za stranke, iskanju novih strank, razvoju novih trgov, izboru in upravljanju prodajnih kanalov in podobno. Komisija nagrade marketinška odličnost je izpostavila, da je podjetje Medex marketing uveljavilo na ravni korporativne strategije – marketing je tisto vodilo, ki usmerja celotno delovanje podjetja. Poleg tega je podjetje na več primerih z uporabo različnih sodobnih marketinških orodij dokazalo visoko stopnjo odzivnosti na aktualne zadeve, kot je bila na primer t. i. "medena afera". Komisija dodaja, da je podjetje konsistentno pri razvoju izdelkov in ohranjanju pozicije znotraj kakovosti in cenovnega položaja, obenem pa sledi trendom industrije oziroma jih nemalokrat tudi postavlja.
Podjetje Adria Mobil ima več kot 50-letne izkušnje na področju razvoja, proizvodnje ter trženja počitniških prikolic, avtodomov ter mobilnih hišic. Kot poudarja komisija nagrade marketinška odličnost, je podjetje vzorčni primer poslovne transformacije z visokim fokusom na inovativnem, marketinško usmerjenem razvoju izdelkov ter kreativnih marketinških pristopih. Marketing je glavno gonilo podjetja, ki posledično izkazuje izjemno razumevanje potrošnika ter z inovativnimi tehnološkimi rešitvami dosega neverjetne rezultate. Podjetje z naprednimi spletnimi pristopi pridobiva kontinuiran vpogled v potrošnika in mu na ta način zagotavlja edinstveno uporabniško izkušnjo. Med izjemne dosežke podjetja Adria Mobil komisija šteje tudi gradnjo skupnosti med kupci in zaposlenimi ter dvig ugleda blagovne znamke z vrhunskimi predstavitvenimi materiali, ki izstopajo tudi širše v industriji. Zahvaljujoč trženjskim aktivnostim in usmeritvijo h kupcu se podjetje Adria Mobil uvršča med top 3 blagovne znamke v industriji vozil za prosti čas v Evropi, tako po obsegu prodaje kot po prepoznavnosti.
Podjetje Lidl Slovenija je v eni izmed najbolj zahtevnih kategorij nagrade uspelo s prijavo na inovativen način pokazati njihovo marketinško preobrazbo in odlične rezultate primarno z osredotočenostjo na kupca in s poznavanjem njegovih potreb. Marketing je vezni člen vseh aktivnosti, osredotočenih na kupca in ključni spodbujevalec digitalizacije v odnosu do svojih strank. Pokazali so izjemno stopnjo razumevanja celovitega procesa nakupa ter se izkazali kot podjetje, ki ima sistematičen sistem merjenja učinkovitosti vseh aktivnosti in ga tudi uporablja za nadaljnje napredovanje poslovanja in gradnjo odnosa s kupci. Kot poudarjajo v Lidlu, je pri njih marketing vitalnega pomena za podjetje, saj so ustvarili in sooblikovali vizijo, poslanstvo in strategijo podjetja ter zastavili cilje, ki jih dosegajo z inovativnimi, drugačnimi marketinškimi aktivnostmi. Med temi lahko omenimo le nekaj bolj prepoznavnih: tematski tedni, kuharska knjiga, projekti, kot je Misija: najboljši nakup, JogurTEKA in podobno. Lidl Slovenija ima močno lokalno pojavnost in dobre prakse uspešno prenaša tudi v Lidlova podjetja na tujih trgih.